netflix opzeggen

Netflix opzeggen – Hoe en waarom?

Als je Netflix opzegt, betekent dit dat je niet langer abonnee bent van het immens populaire streamingplatform. Degenen die Netflix gebruiken, variëren van luie filmkijkers tot hardcore serieverslaafden. Het kan om verschillende redenen gebeuren dat je Netflix-abonnement wilt opzeggen, bijvoorbeeld als je verhuist naar een plaats zonder internetverbinding of als je gewoon niet langer geïnteresseerd bent in de inhoud die Netflix aanbiedt. Hoe dan ook, het opzeggen van Netflix is vrij eenvoudig en kan op verschillende manieren worden gedaan. Hieronder zullen we je de verschillende manieren meedelen om Netflix op te zeggen.

Manier 1 – Netflix opzeggen via de website

Je kunt je Netflix-abonnement opzeggen via de website. In dit geval hoef je alleen maar de volgende stappen te volgen:

1. Log in op je Netflix-account
2. Ga naar de accountpagina
3. Klik op de knop ‘Lidmaatschap opzeggen’ onderaan de pagina
4. Bevestig je annulering in het pop-upvenster

Manier 2 – Netflix opzeggen via de telefoon

Als je niet van plan bent om te wachten op de bevestiging van je annulering via de website, kun je ervoor kiezen om Netflix telefonisch op te zeggen. Dat kan door eenvoudigweg naar de klantenservice te bellen. Voordat je belt, zorg er wel voor dat je je accountgegevens bij de hand hebt (zoals je gebruikersnaam en wachtwoord).

Manier 3 – Netflix opzeggen via de mobiele app

Als je Netflix op je smartphone of tablet gebruikt, kun je ook je abonnement opzeggen via de app. In de Netflix-app voor iOS of Android, moet je de instellingen openen en vervolgens op ‘Account’ tikken. Daarna kun je op ‘Lidmaatschap opzeggen’ klikken en de instructies volgen.

Lees ook:   ik krijg geen mails meer binnen gmail

Veelgestelde vragen over Netflix opzeggen

1. Wordt mijn account onmiddellijk geannuleerd nadat ik op de ‘annuleren’-knop heb gedrukt?

Nee, dat is niet het geval. Je account zal blijven werken tot aan het einde van je huidige abonnementsperiode. Dit betekent dat je toegang hebt tot je favoriete programma’s totdat de abonnementsperiode afloopt.

2. Kan ik inloggen en mijn account opnieuw activeren nadat ik het heb geannuleerd?

Ja, je kunt je account altijd weer activeren. Het enige wat je hoeft te doen is inloggen en je abonnement herstellen.

3. Krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn abonnement heb geannuleerd?

Nee, nadat je je abonnement hebt opgezegd, krijg je geen geld terug. Je kunt echter nog steeds Netflix blijven gebruiken tot het einde van de huidige abonnementsperiode.

4. Kan ik mijn abonnement nog steeds gebruiken nadat ik het heb opgezegd?

Ja, je kunt het abonnement nog steeds gebruiken totdat de huidige abonnementsperiode verloopt. Na deze periode, zal je abonnement niet langer actief zijn.

5. Kan ik besparen op mijn Netflix-abonnement door het op te zeggen en opnieuw te registreren?

In principe kan dat, maar Netflix houdt een database bij van betalende klanten en beperkt de gratis proefperiodes die aan gebruikers worden aangeboden. Daarom is de kans groot dat je niet in aanmerking komt voor een gratis proefperiode als je je opnieuw registreert.

Conclusie

Het opzeggen van Netflix is een eenvoudig proces dat op verschillende manieren kan worden gedaan. Of je nu besluit gebruik te maken van de website, de app of telefonisch contact op te nemen met de klantenservice, het volgen van de eenvoudige stappen die hierboven worden beschreven, zal ervoor zorgen dat je abonnement zonder problemen wordt geannuleerd. Onthoud echter dat je toegang hebt tot de service totdat de huidige abonnementsperiode verloopt. Als je twijfelt of Netflix bij jou past, is het wellicht verstandig om een pauze te nemen in plaats van je account op te zeggen. Zo kun je altijd opnieuw beginnen wanneer je klaar bent om te genieten van je favoriete programma’s.